معرفی راه های کسب درآمد از وبلاگ

کسب درآمد از وبلاگکسب درآمد از وبلاگ می توان ایده مناسبی برای بسیاری از افراد جویای کار و وبلاگ نویسان باشد. ایده اصلی این کار ، صرفا نوشتن درباره چیزی است که مشتاق آن هستید. با وجود تمام وبلاگ های فعال که تعداد آن ها نیز بسیار زیاد است تنها 14درصد از آن ها درآمدزایی می کنند. در واقع اگر با این هدف بلاگ خود را راه اندازی نکنید در ادامه درآمد زایی از آن بسیار سخت خواهد بود. برای مثال موضوع وبلاگی مانند بافندگی در زیر آب می تواند تیتر جالبی باشد اما برای کسب درآمد از وبلاگ موضوع خوبی نیست. البته که غیر ممکن نیست اما این امر برای ایجاد یک وبلاگ سودآور نیازمند پشتکار زیاد و زمان طولانی است.

1- یک موضوع سودآور انتخاب کنید

سودآوری کلی موضوع و جایگاه شما در میان رقبا ، میزان درآمدزایی از وبلاگتان را تعیین می کند. اگر بازار هدف شما کوچک باشد، ممکن است افراد زیادی جذب وبلاگ نشوند و این یک تهدید برای کسب و کار شما تلقی می شود. یک روش بسیار خوب برای انتخاب جایگاه مناسب برگزیدن یک موضوع پر محتواست. موارد زیر موضوعاتی اثبات شده در زمینه جذب مشتری و کاربران هستند که افراد حاضر به پرداخت مبالغی برای استفاده از این دسته وبلاگ ها هستند.

– کسب و کار و امور مالی

– اخبار

– بهداشت و سلامت

– فناوری اطلاعات

در زمان انتخاب موضوع وبلاگ در نظر داشته باشید علاقه شخصی ، تجربه و توانایی ذاتی شما به آن موضوع دارای اهمیت بسیار بالایی است، بدون این فاکتور ها ادامه دادن فعالیت وبلاگ در بلند مدت ، سخت و کسل کننده خواهد شد. کسب درآمد از وبلاگ در کوتاه مدت پدیدار نمی شود زیرا نیاز به تلاش و پرورش مخاطب دارد.


2- تولید محتوای ارزشمند

اگر هدف شما ایجاد وبلاگی است که واقعا ارزش خواندن داشته باشد، باید محتوایی ارزشمند برای کاربران ایجاد کنید. در واقع محتوایی که تولید می کنید پایه های اصلی وبلاگ شماست و هرگونه اشتباه سبب فروپاشی آن خواهد شد و تمام هزینه ها و انرژی مصرف شده به هدر خواهد رفت.

محتواهایی که بر بقیه ارجحیت دارند باید بر موضوعاتی مانند: آموزشی، سرگرم کننده، چشم اندازی منحصر به فرد ارائه دهد و به طور کامل قابل تحقیق باشد تا مخاطبان شما راضی و خشنود باشند.


3- وب سایتی در راستای تحقق اهدافتان در اختیار داشته باشید

وب سایت شما باید به طور کاملاً حرفه ای برای کسب درآمد شما طراحی و راه اندازی شود. اگر طراحی وبلاگ شما بیش از اندازه آماتور باشد کسب درآمد از آن نیز برایتان دشوار خواهد شد. خوشبختانه راه و روش های بسیاری برای ساخت یک وب سایت چشم نواز حرفه ای وجود دارد.

برای شروع کار ، سیستم مدیریت محتوای (CMS) وردپرس را پیشنهاد می دهیم. وردپرس یک پلتفرم وبلاگی عالی برای تازه کارهاست و همچنین به شما اجازه می دهد که از میان قالب های رایگان و پولی به سلیقه خود انتخاب کنید. وردپرس برای وبلاگ نویسان بسیار مناسب است و همچنین پلاگین های مختلفی در اختیار کاربران می گذارد تا عملکرد وب سایتشان را بهبود دهند.


4- مخاطبانتان را افزایش دهید

افزایش ترافیک ورودی وبلاگ یکی از مهمترین فعالیت های شما بعد از راه اندازی آن است. به هر میزان که ورودی واقعی وبلاگ را افزایش دهید ، بازخورد دریافتی شما نیز افزایش خواهد یافت.

در ادامه برخی از روش های معمول افزایش ترافیک را به شما معرفی می کنیم :

– یک پلتفرم شبکه اجتماعی انتخاب کنید و بر روی آن کارکنید

شبکه های اجتماعی روشی مناسب برای افزایش مخاطبان و ارسال ترافیک های انسانی به وبلاگ شما است. ایجاد یک رسانه اجتماعی پر بازدید ، سخت و زمان بر است، پس مهم است که فقط یکی از شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید. اما زمانی که پلتفرم انتخابی شما رشد مناسبی را طی کرد و مخاطبان خود را جذب کرد، شروع پلتفرم شبکه اجتماعی جدید راه مناسبی است.

– با دیگر وبلاگ نویسان همکاری کنید

ارتباطی که شما با دیگر وبلاگ نویسان برقرار می کنید در فضای خود بسیار ارزشمند است. نه تنها آن ها محتوای سایت شما را به اشتراک می گذارند بلکه به رشد شما نیز کمک خواهند کرد و همچنین به کمک هم می توانید محصولات یکدیگر را به مخاطبان خود معرفی و به فروش برسانید.


5- روش درست کسب درآمد را انتخاب کنید

چگونگی تعیین درآمد شما از وبلاگ بستگی به میزان ترافیک شما دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم چندین روش مختلف کسب درآمد را امتحان و بررسی کنید تا آن روشی که با کسب و کار شما منطبق است را بیابید و به طور کامل پیاده سازی کنید.

برخی از روش های کسب درآمد را در ادامه بررسی می کنیم :

– سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing

سیستم همکاری در فروش اساساً فروش محصولات دیگر افراد در ازای دریافت کارمزد برای هر محصول فروخته شده است. محصولات دیجیتال به طور معمول کارمزد بالایی دارند که باعث می شود این یک راه عالی برای کسب درآمد از وبلاگ شما باشد.

نوشته های مشابه