پست مهمان چیست و چه تأثیری بر روی سئو سایت دارد؟

پست مهمان

پست مهمان یا guest posting یکی از روش های مورد استفاده جهت بهبود وضعیت سئو سایت است. اهمیت بهبود وضعیت سئو سایت برای مدیران وب سایت ها، آن ها را وادار می نماید تا راه های گوناگونی را مورد استفاده قرار دهند. پست مهمان که با عنوان وبلاگ نویسی مهمان نیز از آن یاد می شود یکی از این راه ها بوده و در آن محتوای تهیه شده توسط یک نویسنده بدون اینکه ارتباطی با سایت میزبان داشته باشد توسط مدیر در صفحات سایت انتشار داده می شود. انتشار پست مهمان می تواند با تبادل لینک نیز همراه گردد. استفاده از لینک ها روشی است که در بسیاری موارد موجب بهبود وضعیت سئو وب سایت ها می گردد. به طور کلی ربات های موتور جستجوی گوگل اهمیت بالایی برای لینک ها و خصوصا بک لینک های سایت های معتبر قائل هستند.

به عبارت دیگر پست مهمان به مطلبی گفته می شود که توسط شما تهیه شده و از مدیر سایت دیگری که معمولاً پربازدید و با محتوای شما مرتبط است درخواست می کنید که آن را در سایت خود قرار دهد. نکته مهم در این روش قراردادن بک لینک هایی با انکرتکست مرتبط و هدفمند در متن پست مهمان است.

استفاده از پست مهمان این فرصت را در اختیار مدیران وب سایت قرار می دهد تا با انتشار این پست ها در سایت های معتبر بتوانند بک لینک های با کیفیت را برای سایت خود به دست آورند. این کار نه تنها باعث جذب ورودی بازدید کنندگان از طریق بک لینک ها می شود، بلکه می توانید از این طریق کاربران جدیدی را با کسب و کار خود آشنا سازید.

پست مهمان چه تأثیری بر روی سئو سایت دارد؟

همان طور که می دانیم اگر چه بک لینک ها برای گوگل اهمیت زیادی دارند اما تبادل لینک در بسیاری از موارد ممکن است به عنوان نمره منفی برای سئو سایت در نظر گرفته شده و سایت ها توسط گوگل به عنوان اسپم شناسایی شوند. در بهترین حالت گوگل این گونه لینک ها را در نظر نگرفته و تأثیر مثبت و منفی خاصی را برای رتبه سایت ایجاد نمی کنند. پس با در نظر گرفتن این نکته از قرار دادن لینک های بی ربط و بیش از اندازه در سایت خود جلوگیری کنید. سایت شما اگر یک سایت تبلیغاتی برای سایر سایت ها نیست، پس نباید از آن به این شکل استفاده شود.

تفاوت اساسی میان تبادل لینک و پست مهمان وجود دارد. در زمان انتشار پست مهمان شما محتوای مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهید و در انتها لینک به سایت مورد نظر نیز قرار خواهد گرفت؛ اما برای اینکه مورد خشم گوگل واقع نشویم باید برخی موارد را رعایت کنیم؛ مثلاً توصیه می شود اگر می خواهید پست مهمانی را در سایت خود بپذیرید بهتر است به طور کامل به کاربران توضیح دهید که با ورود به لینک مرتبط به آن متن قرار است با چه سایت و یا محتوایی مواجه شوند. موتور های جستجوی گوگل به این امر حساسیت نشان می دهند که لینک هایی که قرار می دهید توسط کاربران به سرعت بسته شود و در این حالت بک لینک ها به عنوان اسپم در نظر می گیرند. به طور کلی هر کار غیرطبیعی توسط گوگل به عنوان کاری مستحق جریمه و تنبیه در نظر گرفته می شود. پس اگر هم نیت استفاده از پست مهمان برای بک لینک را دارید باید از زیاده روی در این زمینه خودداری نمایید.

پست مهمان مفید چیست؟

پست مهمان از 2 بخش اصلی تشکیل می شود یکی ایجاد کننده پست مهمان و دیگری پذیرنده پست مهمان است. ایجاد کننده پست مهمان کسی است که محتوایی را بر اساس هدف مشخص و کلمه کلیدی خاصی ایجاد کرده و بک لینک های مفیدی را برای افزودن به محتوای مربوطه مورد استفاده قرار می دهد. الگوریتم های گوگل برای شناسایی لینک های شما به عنوان اسپم و یا پست مهمان محرمانه است و کسی دقیق نمی داند نحوه شناسایی به چه شکل است؛ اما بهتر است از تجربیات سایت های دیگر جهت جلوگیری از جریمه های احتمالی گوگل بهره ببریم. چندین آیتم را می توان در تصمیم گیری گوگل دخیل دانست:

– مدت زمانی که کاربران در سایت میزبان برای مطالعه پست مهمامن ماندگار می شوند.

– مدت زمانی که طول می کشد کاربر از سایت میزبان به سایت مهمان انتقال یابد.

– مدت زمانی که کاربران در سایت مهمان ماندگار می شوند.

– فعالیت های انجام شده در سایت مهمان

– سنجش اندازه صفحه سایت میزبان و مهمان برای مشخص شدن پاپ آپ هایی که به صورت پنهانی باز می شوند.

اما انتخاب سایت میزبان هم اصولی دارد که برای انتشار پست مهمان باید به آن ها توجه نمود. اولین آیتمی که باید مورد بررسی قرار گیرد دامنه سایت میزان است. نام و سن دامنه سایت اهمیت بالایی دارد. هر چه قدمت دامنه بیشتر باشد بر روی اعتبار سایت میزبان اثرات مثبت بیشتری دارد. تعداد بک لینک های استفاده شده در سایت هم اهمیت بالایی دارد. انتشار پست مهمان در سایت هایی که صرفاً بدون هدف لینک منتشر می کنند ممکن است نتایج خوبی در بر نداشته باشد. می توان از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس برای تعیین وضعیت سایت میزبان هم استفاده نمود. از این طریق مخاطبین سایت میزبان را می توان بررسی کرد. مرتبط بودن سایت میزبان با مختوای سایت شما ، نکته دیگری است که باید به آن دقت داشته باشید.

به طور کلی بهترین پست های مهمان را می توان پست هایی دانست که از طریق منشن شدن در شبکه های اجتماعی دیگران منتشر می شود. همچنین اگر وب سایتی در داخل متون و محتوای خود به سایت شما و محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما اشاره کند نیز اثرات مثبت خوبی خواهد داشت. می توان گفت یکی از بهترین زمان ها برای انتشار یک پست مهمان زمانی است که وب سایت میزبان از شما مستقیماً درخواست می کند تا محتوایی را به این منظور تهیه کنید.

نوشته های مشابه