چهار استراتژی برای تبدیل کاربران شبکه های اجتماعی به مشتری

تبدیل کاربران شبکه های اجتماعی به مشتری

آیا برایتان سوال است که بازاریابی شبکه های اجتماعی  و استفاده از کاربران شبکه های اجتماعی باعث پیشرفت و بهره برداری کسب و کار شما می شود؟ مشتریان فعلی شما در حال حاضر ساعت ها را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. اگر شما بر روی بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری نمی کنید فرصتی عالی را برای جذب مشتری و پیشرفت کسب و کارتان را از دست می دهید. در ادامه به برخی از استراتژی های تبدیل کاربران شبکه های اجتماعی به مشتری واقعی را بررسی می کنیم.

1- استفاده از لینک های کلیک خور

بازاریاب ها معمولا بر روی لایک ها و اشتراک گذاری مطالب و لینک های اشتراک گذاشته شده توسط کاربران شبکه های اجتماعی تمرکز می کنند. همراه با سایر شاخص های موفقیت، اصل مهم بر اساس میزان کلیک بر روی لینک های ارسال شده تعیین می شود. ارسال کلیک های بیشتر بر روی لینک های استفاده شده توسط شما باعث می شود ترافیک بیشتری به سوی سایت شما روانه شود. به منظور اینکه لینک های ارسال شده در شبکه های اجتماعی به اندازه کافی جذاب باشند ، الزامی است که برچسب های Open Graph (OG) را به سایت خود اضافه کنید. همانطور که تگ های متا برای گوگل هستند تگ های OG انحصارا در شبکه های اجتماعی کاربرد دارند. این تگ این امکان را در اختیار می گذارد که به بعد از اشتراگ گذاری لینک، به صورت خودکار لینک شما به همراه تصویر، سر تیتر و توضیحات نمایش داده شود. نمایش شما بر روی تصمیم گیری کاربران برای کلیک کردن تاثیر زیادی دارد.

همیشه در نظر داشته باشید که اندازه تصاویر شما با توجه به اندازه و چهارچوب مطلوب سایت اجتماعی مورد نظرتان مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اگر هدفتان ارسال پست بر روی فیس بوک و توئیتر است اندازه مناسب تصاویر 512*1024 است.

2- ابداع کننده باشید

تبدیل شدن به یک سازنده زودهنگام مزایای بسیار دارد، مخصوصا اگر در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی باشد. برای مثال، فقط در 19 ماه، Zynga به یکی از سریعترین شرکت هایی تبدیل شده که توانست به ارزش یک میلیارد دلار برسد و دلیل آن این بود که اولین شرکتی بود که بازی های شبکه ای را برای اکتساب کاربران راه اندازی کرد. به همینگونه، Spotify نیز یک ابداع کننده بود که در فضای خبرنامه فیس بوک شمارده شد، که این فضا به آن ها کمک کرد از 3.4 میلیون کاربر به عدد 5.3 میلیون برسد و این اتفاق فقط در دو هفته رقم خورد. اگر شما نیز می خواهید به سرعت کسب و کار خود را رشد دهید، بهترین راه سوار شدن بر قطار رسانه های اجتماعی و استفاده از پتانسیل کاربران شبکه های اجتماعی است. در ادامه چند نکته برای اکتساب کاربران را معرفی می کنیم.

  • انتخاب پلتفرم مناسب: وقت و انرژی خود را بر روی تمام کانال های شبکه های اجتماعی پخش نکنید، در قدم اول مشخص کنید پتانسیل مشتریان شما در کدام یک از شبکه های اجتماعی بیشتر متراکم هستند و با ایجاد استراتژی مناسب در پلتفرم خاص کاربران را بدست آورید.
  • در زمان مناسب فرصت مناسب را بیابید: به عنوان ویژگی های اجتماعی، سایت های اجتماعی به احتمال زیاد با برنامه های کاربردی ادغام خواهند شد. این فرصتی حیاتی برای بدست آوردن فرصت مناسب در زمان مناسب است و یا شما آن را پشت سر گذاشته اید.
  • یک محصول مستقل ایجاد کنید: پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک همیشه در جریان هستند، پس هیچگونه گارانتی برای اینکه اپلیکیشن تولیدی شما به درستی فعالیت کند نیست. در بهترین حالت ممکن، شما محصول مستقل ایجاد کرده اید که به شبکه های اجتماعی وابسته نیست.

3- ثبات و اعتماد اجتماعی ایجاد کنید

برایتان سوال است که چرا برندها برای جذب کاربران شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند. این موضوع بدین دلیل است که مردم تمایل به ادامه دادن انتخاب دیگران دارند، مانند دوستان و افراد خانواده. با ساختن ثبات اجتماعی، و ایجاد اعتماد در کاربران شبکه های اجتماعی، می توانید یک درک درست و مثبت در مورد برند و کسب و کار خود ایجاد کنید. در واقع تحقیقات ثابت کرده که از هر 10 مشتری، 7 نفر از آن ها به محصولات پیشنهادی از طرف دوستان و خانواده اطمینان دارند. فقط 32% از افراد به محتوای سایت شما اطمینان حاصل می کنند و حتی کمتر از آن به تبلیغات شما اطمینان می کنند. به جای فروش سخت، یک ارتباط میان خود و طرفداران و دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید. همچنین ایجاد یک کمپین هشتگ برای پخش کردن اطلاعات در مورد محصولتان بسیار روش مناسبی است. به عنوان مثال Tourism Australia طرفدارانش را تشویق کرد تا تصاویری که توسط خودشان در کشور استرالیا ثبت کرده اند را با هشتگ های مرتبط به اشتراک بگذارند.

4- مشتریان خود را با بازاریابی مجدد حفظ کنید

شبکه های اجتماعی یک پلتفرم بازاریابی مجدد عالی به شمار می رود که به شما اجازه می دهد با افرادی که به سرویس ها یا محصولات شما علاقه نشان داده اند در ارتباط باشید. با بازاریابی مجدد، شما می توانید یک تبلیغ سفارشی را به مشتریان حال حاضر و آینده خود نمایش دهید، و آن ها را برای بازگشب به سایت خود تحریک کنید. در واقع، سه یا چهار بار بازدید توسط هر مخاطب شما نیاز است تا آن ها به فکر خرید یا انجام همکاری با شما بیفتند. با بازاریابی مجدد می توانید آن ها را به سایت خود بازگردانید و یا مخاطبان را تشویق کنید تا اقداماتی که برای شما ارزشمند است را انجام دهند که مانند دنبال کردن شما و خرید محصولاتتان است. افراد مورد هدف شما که به شبکه اجتماعی یا بازاریابی مجدد پیکسلی شما علاقه نشان داده اند. پیکسل در واقع یک کوکی (cookie) به مرورگر بازدید کننده شما اضافه می کند که شبکه تبلیغاتی شما قادر به شناسایی آن است. با این روش شما می توانید یک تبلیغ سفارشی منحصربه فرد فقط برای آن دسته از مخاطبان ایجاد کنید. 2 ترفند برای بازاریابی مجدد را با هم بررسی می کنیم.

  • ریمارکتینگ : یک کمپین ریمارکتینگ برای سایت راه اندازی کنید که مخاطبینی که با بازاریابی مجدد شما در تماس بوده اند را هدف قرار دهد و پیام سفارشی تبلیغاتی را از طرف شما دریافت کنند. استراتژی ارسال پیام سفارشی برای مخاطبان خاص ثابت کرده که 2 تا 4 درصد از آن ها را به مشتری تبدیل می کند.
  • برای بازاریابی مجدد هوشمندانه هزینه کنید: برای بهترین بازگشت هزینه، پشینهاد می شود مخاطبان را برای حضور در لیست بازاریابی مجدد از فیلتر عبور دهید و افرادی که زمان زیادی را بر روی سایت شما سپری نکرده اند را از آن حذف کنید. به اینگونه شما افرادی که احتمال خیلی کمی برای همکاری یا خرید شما از شما دارند حذف و هزینه های بازاریابی شما کاهش پیدا می کند.

نتیجه گیری

شبکه های اجتماعی پلتفرم های عالی برای ایجاد آگاهی از نام تجاری و معرفی خود به عنوان یک کسب و کار قدرتمند است. همچنین می توان از آن ها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود و حفظ آن ها در مدت طولانی استفاده کرد و با استراتژی مناسب می توانید مخاطبان شبکه های اجتماعی به مشتریان تبدیل کنید.

نوشته های مشابه